Over mij

Mijn verhaal in een notendop

Nu begeleid ik mensen één op één, van topsporters tot mensen met medische aandoeningen. Daarnaast geef ik presentaties voor diverse groepen over weerstandstraining en gerelateerde onderwerpen. Plus, ik mag mezelf zelfs auteur noemen. Wie had dat ooit gedacht? Ik niet.

Op de middelbare school moet je op een gegeven moment zogezegd kiezen wat je wilt doen voor de rest van je leven. Ik vond alleen sport leuk. ‘Verstandig’ als ik was, koos ik toch maar voor de studie Bedrijfseconomie. Geen ruk aan. Toch heb ik de bachelor afgerond en nog een minor Psychologie gedaan.

Na een stageperiode bij financieel persbureau ABM Financial News, ben ik blijven plakken. Omdat mijn hart hier niet lag, ging ik mij alsnog verdiepen in het menselijk lichaam en training. Financieel gezien was dit geen logische keuze en niet conform de maatschappelijke verwachting. Maar ik wilde mijn leven leiden op mijn voorwaarden en ik wilde een expert worden op het gebied van fitness. Ik wilde alles tot in detail te weten komen.

Vrijwel al mijn vrije tijd ging in mijn begintwintiger jaren naar het bestuderen van training en de effecten daarvan op het lichaam. Ik ben inderdaad zo’n mafkees die met kinderlijk enthousiasme tot 3 uur ’s nachts ‘taaie’ wetenschappelijke onderzoeken leest.

Ik werd bekend met High Intensity Training (HIT). Kort hierna heb ik met de Amerikaanse experts van deze trainingsmethode contact gezocht. Als een spons probeerde ik zoveel mogelijk van hun kennis op te nemen. Mijn manier van begeleiden is dan ook grotendeels gebaseerd HIT. Meer hierover kun je lezen in mijn boek De kracht van slim trainen.

Vandaag de dag omschrijven mensen me vaak gekscherend als een autist. Ik denk dat dat eigenlijk m’n sterkste punt is: mijn natuurlijk onderzoekend gedrag om zelfstandig gedetailleerde informatie te verzamelen. Die obsessie zorgt ervoor dat ik vastbesloten ben om tot de kern te komen. Tijdens mijn trainingen zie je dit terugkomen in een nauwkeurige uitleg over hoe oefeningen moet worden uitgevoerd en waarom.

Meer hierover kun je lezen in mijn boek: De kracht van slim trainen

KENNISMAKEN TIJDENS EEN PROEFSESSIE?
MEER OVER HOE IK JOU KAN HELPEN

Mijn expertise
Om blessures en aandoeningen heen trainen

Mensen met hernia’s, reuma, nek- en rugpijn, overbelastingen vanwege (verkeerde) werkhouding.. Vaak zijn het juist deze mensen die geen genoegen nemen met hun fysieke gesteldheid en meer willen. En terecht!

Mijn expertise ligt bij het zo fit mogelijk maken van jou, ongeacht de fysieke beperking. De combinatie van mijn kennis over training en netwerk in de revalidatie, maakt dat ik jou hiermee uitstekend kan helpen.

 

Effectief trainen
Een training die past in jouw drukke agenda

Mijn motto over training is hier eigenlijk allesomvattend: Get in the gym, get out and get a life. Zelf ben ik het liefst maximaal productief op een dag, dus ik snap de gedachte van ondernemers en carrièremakers als het gaat om trainen. Liever weinig tijd kwijt aan je training en per saldo meer productieve uren op een dag.

En dat kan. Ik doe het en jij kan dat ook. Je kunt je doel vaak al bereiken met één keer in de week trainen: of je nu sterker wilt worden, een mooier figuur wilt creëren, of simpelweg zo fit en scherp mogelijk zijn tijdens je werk. Dat ik een boek over dit onderwerp heb geschreven getuigt van mijn obsessie over dit onderwerp: slim trainen.

 

Workshops, clinics en presentaties
De meerwaarde van weerstandstraining in jouw tak van sport

Het delen van kennis over mijn favoriete onderwerp (weerstandstraining) met mensen die dezelfde interesse hebben, vind ik één van de mooiste dingen die er is. Bovendien kan ik op deze manier indirect veel mensen helpen met training. En dat is mijn missie: zo veel mogelijk mensen helpen de kwaliteit van hun leven te verbeteren door middel van training.

Onderwerpen kunnen bijvoorbeeld zijn:

  • De natuurkunde van fitness
    wat een oefening ‘goed’ maakt
    ,
  • Cardio bestaat niet
    hoe je een betere globale conditionering kunt behalen zonder cardiotraining
    ,
  • Gevorderde trainingstechnieken
    het toespitsen van niet alleen de training en oefeningen, maar zelfs de herhaling

Twee (leuke) feitjes over mezelf

Feitje 1: Ik praat snel

Écht heel snel! Als kind zijnde praatte ik ook al snel, en struikelde vaak over mijn woorden. Dit laatste heb ik afgeleerd, maar snel praten doe ik nog steeds. Vooral als ik enthousiast word, gaat het tempo omhoog. Daarom kan ik korte trainingen aanbieden…

 
Feitje 2: Steen als meest dierbare bezit

Mijn meest dierbare bezit is een steen. Geen grap. Oké, half grapje. Met deze steen zit ik altijd te frunniken. Hij gaat mee op vakantie en het prutsen ermee is tot dusver het enige dwangmatige trekje wat ik onderhoud. Noem het mijn guilty compulsive pleasure.