Als je minder gaat eten om je vetpercentage naar beneden te brengen, wordt het ook moeilijker om de nodige vitaminen en mineralen binnen te krijgen. Deze micronutriënten wil Alfred het liefst binnenkrijgen met natuurlijk voedsel – niet door middel van supplementen. Maar hoe doe je dat?
Zelf kwam Alfred met de oplossing.

Een hele liter micronutriënten uit de blender!

Een smoothie is perfect en wel om meer redenen dan alleen de vitamines en mineralen.

Het is namelijk naast deze micronutriënten ook nog eens:
1. erg gemakkelijk om te maken,
2. net zo gemakkelijk om mee te nemen naar werk en
3. de trek om vier uur ’s middags tackle je hier wel mee.

“Mijn smoothies bestaan uit 2 stuks groene bladgroenten (denk aan spinazie, sla, paksoi). Daarbij voeg ik een halve komkommer voor het vocht. Dit wissel ik ook weleens af met een kiwi, halve banaan en zacht rood fruit, die de smoothie wat zoeter van smaak maken. Dit gaat allemaal in de blender.

In de slow juicer daarnaast, stop ik een stukje gember, een schijfje citroen, een stevige appel (bijvoorbeeld een Jonagold appel) en soms een stengel selderij.

Vervolgens voeg ik wat uit de slow juicer komt samen met de groenten (en fruit) uit de blender in één fles. Dit drink ik dan gedurende de dag op: HEERLIJK😋”, aldus Alfred.